cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

VARJE DAG

Publicerad 2013-08-16 20:19:00 i Allmänt, Den stora hästen,

Det har varit mycket på sistone.
Mycket som ska skrivas,
mycket som ska fixas,
mycket som ska planeras.
Det är ofta så,
i övergången
mellan slutet av sommaren
och början av hösten,
för de allra flesta av oss...
 
Den stora hästen
har flyttats från sin sommarhage
till den vanliga hagen vid stallet.
Hon fick stå inne en natt för att vila upp sig,
men ska nu prova att gå ute dygnet runt i sin vanliga hage,
vilket hon inte har gjort tidigare.
Hoppas det går bra fast hon är ensam i sin hage,
och att hon inte hittar på något...
Hon har i alla fall kompisar
i hagen bredvid sig...
En av hennes skor har suttit  lite lös.
Jag har hamrat till den
och böjt till sömmarna redan två gånger...
Kommer skon sitta kvar tills hovslagaren kommer?!
Ibland kan de sitta kvar i veckor,
i alla fall...
Ibland åker de av dagen efteråt... 
Man vet aldrig...
Speciellt med en häst,
som kan hoppa och slänga sig,
som den stora hästen kan...   
Hur ska det gå med den stora hästen?
Vad håller hon för?
Det har inte blivit så mycket ridning,
pga min fotskada,
mest longering,
vilket gör,
att jag inte är
så mycket klokare...
 
Det är mycket funderingar framåt och bakåt...
Hur ska det bli med alla jobben?
Och allt runt omkring ?
Ekonomin?
Relationer?
Vad vill jag egentligen?
Vad drömmer jag om?
Det kan ofta kännas,
som om man inte har kontrollen över allt.
Jag får bara ta en dag i taget,
och se...
vad om händer...
men i allt så vet jag ändå:
 
Lovad vare Herren!
Dag efter dag,
bär han mig!
 
Jag är buren av Herren själv
och han släpper mig aldrig!

Kommentarer

Postat av: Cecilia Ulenius

Publicerad 2013-08-20 19:11:06

Fin text att läsa.

Kan jag få din mailadress?

Svar: Tack! Skickar den till din adress!
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela