cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

NYA RUTINER

Publicerad 2013-12-18 18:54:44 i Allmänt, Den lilla hunden,

Den lilla hunden
har förlorat sin hundvakt,
sin nattmamma..
plötsligt och utan förvarning...
Trots flera försök från mig
att se till att något sådant
inte skulle hända.
Jag hade frågat vid flera tillfällen under november månad,
om hundvakten hade några planer i december och januari
och ville vara ledig,
så kunde jag ta semester
eller försöka övertala någon annan...
Svaret var varje gång
Nej, det fanns inga planer alls...
Så härom veckan fick jag plötsligt veta
då jag hämtade den lilla hunden efter nattens jobb,
att hundvakten ville sluta.
Hade tröttnat på all passning...
Två nätter till,
ville hon bara ställa upp...
 
Ibland är det så,
att oavsett hur mycket man har försökt
att planera, förbereda och ta kontrollen,
så händer något,
som man ej har räknat med
och människor gör oväntade saker.
Jag skulle önska att jag var en sån person,
som direkt tänkte att det ordnar sig
och inte blev orolig...
Men det är jag inte...
Jag har varit med om,
att det har hänt så mycket de senaste åren
och erfarenheterna sätter igång
både känslor och tankar...
Att hitta en ny hundvakt
och nattmamma är inte lätt..
De flesta har så mycket att göra
och vill inte binda sig...
Och på mindre än en vecka...
Jag är istället en sån person,
som får klamra mig fast vid Hans löften...
Dag efter dag bär han mig...
 
Idag är Han här...
Han lämnar mig inte.
Herren bär mig!
 
Jag tar nu ensam bussen till jobbet
och det känns faktiskt lite ensamt...
Det var roligt med den lilla hundens sällskap
och många pratade med oss...
 
Den lilla hunden
har nu fått en granne,
som går ut med honom sent på kvällen.
En runda runt kvarteret.
Jag hoppas att det fungerar
och att de trivs ihop
och att den lilla hunden sover gott på natten,
utan att hitta på något bus...
Jag får ta en dag i taget 
och komma håg att:
Idag bär Herren mig,
oavsett vad som händer!
 
Ända till min ålderdom är Han densamme,
och intill dess jag varder grå,
ska Han bära mig.
Så har Han hittills gjort
och kommer också framgent
hålla mig uppe.
Han ska bära mig
och rädda mig!
 
 

Kommentarer

Postat av: Ola

Publicerad 2013-12-24 16:55:51

Hej A!
Tack för Dina fina och välgenomtänkta ord här på bloggen...

Önskar Dig Allt Gott i Jul och Under Nästa År

/O.

Svar: Tack ! Önskar dig också en God Julhelg och ett Gott Nytt År!
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela