cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

STJÄRNORNAS TID

Publicerad 2013-12-03 17:46:04 i Allmänt, Den lilla hunden,

Jag har varit ute på promenad
med den lilla hunden,
i det mörkaste mörker...
Det är lätt
att man som hundägare
den här tiden på året
förvandlas till en fönstertittare...
När den lilla hunden
luktar, snosar och drar in
alla luktämnen och dofter,
står hans matte
och tittar upp mot skyn,
mot den djupblåa himlen.
Nå i allafall in
i alla adventsprydda fönster...
Den ena stjärnan
efter den andra sätts upp.
Ljuset sprider sig
från fönster till fönster
och ger liv
åt den mörka vintertiden.
Det som förut
var becksvart och ödsligt
blir varmt och välkomnande.
Stärnorna gnistrar och glimmar
och värmer upp
frusna hjärtan!
Även adventsljusen tänds
och ger hopp
om liv och födelse.
Allt är fullt av förväntan!
 
Det är finaltider på idol.
Det handlar också om stjärnor.
Stjärnornas tid...
De som syns och hörs
mest och längst
i artistvärlden.
Vissa märks mer
än andra.
Vissa hörs och gnistrar mer
än andra...

Det är stjärnor
som kommer...
Stjärnor som går...
Vissa stjärnor
som består,
för åtminstone en viss tid!
Men mitt i allt mörker
och jagande efter stjärnstatus
i Adventstid
finns löftet om Han
som är den evigt klara
Morgonstjärnan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela