cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

ENERGI

Publicerad 2013-07-10 19:38:45 i Allmänt, Den lilla hunden, Den stora hästen,

Ibland kan man känna sig väldigt trött.
Det kan vara rent fysiskt, till kroppen.
Kanske har man haft väldigt mycket att göra,
sprungit från det ena till det andra.
Jobbat rent fysikt med tunga saker,
burit, flyttat saker
eller själv gått långa sträckor.
Själv har jag råkat ut för att "någon" med vikt av 700kg
har råkat hoppa på min fot,
med en fraktur som följd.
Förmodligen försökte hon undkomma någon broms...
De biter hårt och är stora!
Det är sånt,
som händer...
Det gör,
att allt blir mer komplicerat.
Jag blir trött i foten och benet,
eller i andra benet och har ont.
Kan få kramp
och rör mig inte som jag brukar.
Har blivit väldigt långsam...
och behöver ständigt vila...
Man kan känna sig trött till själen också.
Kanske har man många saker att hålla reda på,
saker som ska planeras och genomföras.
Många saker,
som man själv ska ha kontrollen över...
Kunna få ihop den tid man har
med de uppgifter man ska lösa och redovisa.
Det kan vara oro över att allt ska klicka,
att något inte ska gå fel.
Att resultatet ska bli bra och duga.
Att man ska kunna göra sitt bästa hela tiden.
 
Den lilla hunden är full av energi.
Ibland får han galna ryck,
då energin bara svämmar över...
Kan då rusa hela kopplets längd
åt ena hållet,
tvärvända
och rusa åt andra hållet.
Tvärvända igen och rusa tillbaka...
Gång, på gång, på gång, på gång!
Gärna låta högljutt också
under tiden,
då "allt" bara måste ut just då...
Medan jag,
bara står stilla på samma fläck...
När jag sen försöker fånga in honom,
fortsätter och fortsätter han.
Jag får nästan lura honom,
för att få stopp på honom
och kunna ta upp och lyfta upp honom i min famn...
 Vi kan känna oss trötta många gånger.
Många blir avundsjuka
på den lilla hundens enorma energiflöde
och säger till oss,
att de gärna skulle vilja ha åtminstone en liten bit av hans energi...
 
Människor kan bli trötta, ge upp och misslyckas,
men den som väntar efter Herren
får ny kraft...!
De får nya vingfjädrar såsom örnarna
så hastar de åstad utan att uppgivas,
de färdas framåt utan att bliva trötta.!
Han ger den trötte kraft
och förökar den maktlöses styrka!
-Vi går från kraft, till kraft...
 
Det finns en kraft,
som är verksam i oss.
Hans uppståndelse kraft...
 

Kommentarer

Postat av: Avloppslukt

Publicerad 2013-07-13 12:42:09

Så fint blogg . Tack för att du delar med oss :)

Svar: Tack! Välkommen in här igen! MVH
Cikoria

Postat av: syster T

Publicerad 2013-07-14 17:11:17

Brukar nästan aldrig läsa några bloggar men detta var fint och tänkvärt att få ta del av på flera sätt. Är det dina akvareller?

Svar: Tack! De är i olja och mina i det här inlägget via webbkameran...De i tidigare inlägg är ej mina....Mvh
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela