cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

BUS !

Publicerad 2013-05-05 20:57:25 i Den lilla hunden,

Idag, har den lilla hunden, levt med mig i ett år!
För ett år sedan, åkte jag till Härnösand och hämtade, den då mycket, mycket lilla hunden...
Han såg ut som en isbjörnsunge, i mini format eller som en liten, vit leksakshund.
Vi åkte tåg tillsammans hem och han väckte stor uppmärksamhet, så söt och så liten, som han nu var...
Och jag var mycket, mycket lycklig, över min nya, lilla familjemedlem...
Den lilla hunden har nu alltid, mycket för sig...
Nya erövringar görs ständigt... Nya påhitt sker konstant...
Det utforskas och testas.... Smakas och upplevs...
Senaste i raden är att tugga på alla hörnen, på påslakanet i min säng. Tjocka kanter, i flera tyglager av flanell, blir mycket tuggvänligt, efter en stunds tuggande.
Det är inte så, att leksaker eller tuggben saknas, utan det känns helt enkelt bara bra att tugga på dem..!
Det ser i alla fall ut, som om jag delar bo, med en råtta, då allahörnen är trasiga och upptuggade...
 
Vi går också sök... på vägrenarna och trottoarerna. Den lilla nosen far, fram och tillbaka, från sida till sida, allt efter som vi går mot vårt mål.
Det är inte kantareller, tryffel eller andra värdefulla fynd, vi söker efter... Utan tuggummin, av alla de sorter, färger, former och smaker. De är dessutom redan färdigtuggade, så det är bara att stoppa in dem och fortsätta tugga.... 
Vi turas om med, att han stoppar in dem i munnen och jag plockar ut dem, eller så sväljer han, då han förstår, att jag vill ta fynden ifrån honom...
 
Bichoner, Bichon Frisé som de heter, brukar kallas för clowner i handböckerna.
Jag brukar kalla mina för Emil hundar...
Det händer nya saker, hela tiden, i deras närhet..., oftast så fort jag lämnar den lilla hunden ensam, en liten stund...
Fanns det en hundarnas snickarboa, skulle han nog oftast  vistas där...
 
Jag tror att Gud har mycket humor!
Det räcker att titta på hans skapelse, så inser man det! 
Vi människor kan bete oss ganska lustigt ibland och djuren har många saker för sig, som ofta får en, att dra på munnen. Deras utseende, kan många gånger få en att fundera på, vad Gud tänkte på, när han skapade. Han måste i alla fall, ha haft väldigt roligt...          
Det står att vi är skapade till hans avbild. Gud skrattar ofta med oss, aldrig åt oss...
Han gläder sig över oss och han vill ha gemenskap med oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela