cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

LUGN OCH RO

Publicerad 2013-05-01 16:25:47 i Allmänt,

Det finns dagar och perioder i ens liv, då det händer alldeles för mycket,
av svåra saker.
Det ena kan avlösa det andra. Det finns inga viloperioder, utan sak efter sak inträffar.
Det kan vara sånt som andra människor gör emot oss och som vi inte förstår varför.
Det kan vara sjukdom, olyckor, skador, förlust eller död.
Allt tillsammans gör, att man inte orkar tro på människor, eller livet längre.
Det får en att tappa fotfästet, för ett tag framåt. All energi går åt, till att överleva.
Det enda man orkar sträva mot, är att få lugn och ro.
Det enda man vill är, att all oro och ångest, ska lägga sig och bli stilla... 
 
Jesus sa: Min frid ger jag er.
Inte den frid som världen ger. Utan en frid som övergår världens förstånd.
Inte i brist på oro, utan mitt i, det allra värsta...
 
Han är frid. Han talar frid till sitt folk. Han själv, är vår frid.
Han lämnar oss inte vad som än händer....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela