cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

URKLIPP

Publicerad 2013-09-02 20:20:33 i Allmänt,

Jag har haft ett urklipp
liggande i min plånbok
i en plastficka
under lång tid.
Nu ligger plastfickan med urklippet
på ett säkert ställe,
då den gamla plånboken
byttes ut till en annan modell
och plastfickan inte fick rum längre.
Men innehållet i texten
talar fortfarande
lika mycket
till mig...
Det är ett urklipp från en tidning,
som jag klippte ut för längesen.
Jag vet inte vem som har sagt det,
eller vilken tidning det var.
 Akvarell
 
"Att komma till tro
är många gånger
att långsamt växa.
Det som växer fram
är ett förtroende för honom,
som är kristen tros centrum,
Jesus.
Han tål att lita på.
Tro har framför allt
med förtroende att göra,
förtroende för någon
som visar sig vara
förtroende värd."
 
Texten fångar en del
av trons kärna.
Tron är inget man jobbar fram...
Tron ligger i en insikt i
vem Gud är.
"Faith is a knowledge
within the heart..."
Något jag vet
allra längst inne.
En vila i,
att jag lär känna
den levande Guden
mer och mer
för varje dag
och därför vågar lita
på Honom...
 
Ett förtroende
växer fram,
för Han som alltid håller ord,
alltid finns vid min sida
och som älskar mig!
Akvarell
 

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela