cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

SPEGEL

Publicerad 2014-02-21 21:05:28 i Allmänt, Den lilla hunden, Design,

Läste en dikt härom dagen,
som jag tyckte mycket om.
Den berättade något
jag aldrig har tänkt på tidigare,
men som sa mig en hel del...
Jag tror att skapelsen
är som en spegel.
Den speglar skaparen...
En återspegling
av Herrens karaktär,
och Hans egenskaper.
Skapelsen visar
Herrens kärlek till oss
 
Creation
When God had made the earth and sky,
the flowers and the trees,
He then made all the animals
the fish, the birds, and bees
and when at last He'd finished
not one was quite the same.
He said I'll walk this world of mine
and give each one a name.
And so He traveled far and wide
and everywhere He went,
a little creature followed Him
until it's strength was spent.
 
When all were named upon the Earth
and in the Sky and Sea,
the little creature said, "Dear Lord,
there's no name left for me."
Kindly the Father said to him
"I've left you to the end.
I've turned my own name back to front
and called you DOG, my friend".
Author Unknown
 
Jag kunde inte låta bli att le, när jag läste dikten...
En del kan inte relatera till hundar,
och ser dem inte som viktiga...
Men för alla oss,
som någon gång har ägt en hund,
eller har lärt känna någons hund
så tror jag att vi förstår...
Den Gud, jag känner,
har placerat så mycket kärlek
och så mycket värme och tillit,
i varje liten hund.
Den lilla hunden, som jag äger,
är oftast full av humor och bus,
och försöker få mig att skratta
så ofta den kan...!
Det är glädje och det är lek,
men den lilla hunden,
är också den mest trogna lilla varelse
som finns vid min sida
då jag är ledsen eller sjuk.
Så lätt den känner in,
om något är fel...
 
Jag tror att Herren placerade så mycket,
i varje liten hund
för att Han så väl vet,
vad vi behöver...!
Hur sårbara vi är...
Vår ensamhet inför allt vi möter...
Men också för att vi är skapade
till att skratta och njuta av tillvaron,
och av det skapade...
 
När jag då tänker på alla hundar
som finns i världen,
och hur mycket kärlek
som finns i dem tillsammans,
så inser jag att det säger
väldigt mycket om
vem Herren är!
Förutom allt annat
Herren har gjort för oss,
så la Han tid och engagemang
i att skapa en liten varelse
med så mycket kärlek
och så fina egenskaper,
för att sen placera den vid vår sida...
Så nästa gång du möter en liten hund,
tänk på att den är ett kärleksbrev
från Herren själv till dig!
Herren lämnar inget åt slumpen 
eller ser inte någon människa som oviktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela