cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

FÖRVÄNTNINGAR

Publicerad 2014-03-26 21:28:01 i Allmänt, Den lilla hunden,

Våren väcker känslor.
Förväntan finns i luften...
Ljuset, värmen
och livet kommer tillbaka...
Vi gläds åt det som växer och gror.
Ljuset gör oss piggare och mer aktiva.
Det är roligare och lättare att göra saker.
Det spritter i både själ och kropp...!
Vi ser framåt mot sommar och sol,
vila och ledighet!
Men ibland så kan jag känna
att jag inte ens vet
varför,
jag känner sån förväntan...
Ofta tycker jag att våren är den bästa tiden
Den tid som jag känner mig
som allra lyckligast,
men förväntningar slår inte alltid in...
Det blir inte alltid som man tänker sig.
Våren som kommit i full skrud
kan plötsligt övergå i riktig vinter,
likt förra veckan...
Det kom så ymnigt snöfall och riktig halka
att t.o.m alla bussarna ställdes in i Uppsala!
Det blev en lång promenad
kvällstid genom halva Uppsala
för mig och den lilla hunden i allt snöande,
då vi befann oss på helt andra sidan stan...
Jag fick bära honom långa sträckor
då snön packades på,
på hans små korta ben.
och det blev svårt att gå för honom...
Trots att den lilla hunden sån tur var
hade sin vinteroverall på sig,
så blev han rejält blöt och kall...
Väl inne i stan kom min bror
och hämtade oss!
Vi orkade inte gå längre.
Det skulle ha blivit
ytterligare 45minuters promenad...
Det är bra med syskon...!
Väl hemma
fick den lilla hunden
varma "tassbad"...
 
Sommaren blir inte heller alltid
som man tänker eller önskar.
Ens drömmar eller planer slår inte in...
Den kan t.o.m bli ganska ensamt tidvis.
Ändå går man och väntar,
hoppas på något ljust,
vackert och varmt
och roligt...
Ibland kan det hända
helt oväntade glada saker,
men man vet aldrig...
 
Jag har tänkt en del på det här på sistone...
Livet är inte alltid förutsagbart
oväntade saker kan inträffa,
besvikelser
och grusade förhoppningar
är inte ovanligt.
Ofta får man bara bita ihop
och fortsätta i allafall...
Det kan bli så
att man inte ens vågar
att ha några förväntningar...
För att inte bli besviken...
 
Det står en hel del om förväntan,
väntan och att hoppas
på Herren i Bibeln.
Löften om
att vi kan hålla fast vid vårt hopp...!
Han som har gett oss löftet är trofast...
Vi har ett levande hopp...
Herren själv är vårt hopp!
 
Herren är min del,
det säger min själ mig;
därför vill jag hoppas på honom.
Herren är god mot dem
som förbida honom
mot den själ som söker honom.
Det är gott att hoppas i stillhet
på hjälp från Herren.
 
Herren vill
att vi har vår förväntan
på Honom,
att vi väntar oss allt
från Honom!
De rättfärdigas väntan
får en glad fullbordan...!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela