cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

VILSENHET

Publicerad 2014-03-15 17:21:00 i Allmänt,

Jag tror att det är många
som har funderingar
över det som har hänt
och som har debatterats
på sistone.
För en del var det väntat,
andra visste ingenting
och beslutet som tillkännagavs
kom bara plötsligt...
Det finns nog en hel del,
som känner sig ganska vilsna...
 
Oavsett om man står innanför
eller utanför sammanhanget,
eller rör sig någonstans
mittemellan,
så finns det nog många
tankar och frågor...
Frågeställningar som rör:
Vad är det som man väljer att lämna...?
Vad är det som inte är bra?
Vad är det man anser är fel...? Vad är orsaken?
Vad är målet och målsättningen, med det man gör....?
Vad går man till...?
På vilket sätt påverkar det kristenheten idag?
Hur påverkar det mig personligen...?
Jag har som många
tänkt en hel del runt alltihopa...
Jag tror att Gud finns
i alla sammanhang.
Min Gud känner sig hemma överallt,
där människor ärligt söker Honom...!
Vi kan ha fått ljus i olika saker.
Insett olika delar av sanningen...
Men vi behöver alla varandra!
 
Om du är en av dem
som känner dig osäker
på vad som egentligen har hänt
och funderar över vad det kommer att leda till...
Vad som nu kommer att hända...
Du som tänker att mycket
nu har förändrats...
Kom ihåg :
Det allra viktigaste är att hålla fast vid,
att vi inte bygger våra liv
eller vår tro
på någon präst,
pastor , ledare
eller vad man nu är eller kallas...!
Vi bygger vår tro,
vårt liv
på Kristus själv...!
Den livgivande...
Uppstånden från de döda !
Herrarnas Herre...
Den kristna församlingen
vilar inte på någon annan
än på Kristus.
Han är den stadiga berggrunden
som vi bygger våra liv på.
Klippan som håller
att stå på i alla stormar.
Hos Herren är ingen förändring...
Han ändrar sig inte!
Herren är densamme, igår, idag och i evighet!
Vad som än händer runt omkring oss,
eller i de sammanhang
som vi rör oss
så kan vi stå stadigt på klippan Kristus!
Vi är i Honom,
helt omslutna av Honom
och Han är i oss.
 
Du är inte ensam
och du är inte övergiven!
Du är älskad av Herren och Han för dig fram,
vidare på den väg
som du ska vandra..!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela