cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

LÄNGTAN

Publicerad 2016-03-14 00:10:36 i Allmänt,

I allas vårat inre
finns en längtan
efter det äkta,
det genuina.
Det som består.
Det som är sant
och rent.
Det som är vackert
och evigt.
 
Vi längtar inte efter något,
som så många tror.
Vi längtar efter NÅGON.
 
NÅGON som kan fylla oss med innehåll.
Han som ger livet mening.
Han som är hel
och som gör oss hela.
Han som är ren
och som gör oss rena.
Såsom hjorten trängtar
till vattenbäckar,
så trängtar min själ
efter dig, o Gud.
Min själ törstar efter Gud,
efter den levande Guden.
När skall jag få träda fram
inför Guds ansikte?
 
Endast HERREN
kan fylla vår innersta längtan.
Endast HERREN
kan göra oss
levande!
 
Om någon törstar,
så komme han till mig
och dricke.
Den som tror på mig,
av hans innersta
skola strömmar av levande vatten
flyta fram...
 
Den som dricker av det vatten
jag ger honom,
han skall aldrig någonsin törsta,
utan det vatten jag giver honom
skall bliva i honom
en källa,
vars vatten springer upp
med evigt liv...
 
 

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2016-03-28 22:08:06

När det tar emot, när man är ensam eller glad så finns det alltid en man kan vända sig till 24h och det är Jesus.
Han är en sann vän att lita på och som är kär i oss.
Tack för vackra rader..

Svar: Han finns alltid där!
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela