cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

RÄTTVISA

Publicerad 2017-04-22 23:40:01 i Allmänt,

I de dagarna och på den tiden
ska jag låta en rättfärdig telning
växa upp åt David.
Han skall skaffa rätt
och rättfärdighet på jorden.
 
Livet kan kännas
så tungt ibland.
Människor är orättvisa.
De missbrukar sin makt,
till sin egen fördel
eller till att trampa
på andra.
Istället
för att göra gott
och se till att den svage
får den hjälp den behöver
och den som kämpar
får det den är värd...
Världen blir mer och mer till
för den starke;
för den som kan tala för sig
och för den
som har vassa armbågar...
Den som inte tvekar
att tränga sig fram
och trycka ner den människa
som är i vägen...
 
Men mitt i livet
och mitt i världen
finns löftet om Herren;
Han som ska skaffa rätt
och rättvisa
för den minste...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela