cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

HJÄLPAREN

Publicerad 2017-08-25 00:58:28 i Allmänt,

Natten kan väcka
olika känslor.
Ibland kan saker
som hänt
överväldiga oss.
Ord hänger kvar...
Vi vet inte
vad fortsättningen blir.
 
Har jag något
att säga till om?
Kan jag påverka
den som bestämmer?
Kommer någon att lyssna?
Eller vill man bara
köra över mig?
Att jag bara
ska inse min plats
och göra det som sägs...
 
Ibland är makten
helt och hållet
i andras händer.
Det ena efter det andra
visar mig,
att jag inte har mycket
att säga till om...
 
Men en sak vet jag!
Min hjälp
kommer från Herren,
som har gjort
himmel och jord...
 
 

Kommentarer

Postat av: Jan.Hellman

Publicerad 2019-04-10 16:40:13

Min Hjälp kommer från Herren som har gjort himmel och jord.Det känns tryggt

Svar: Ja Han har omsorg om oss!
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela