cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

ATT STILLA SIG

Publicerad 2017-02-22 22:53:43 i Allmänt,

Bliven stilla och besinnen
att jag är Gud;
hög varder jag bland hedningarna,
hög på jorden.
Uppmaningarna är många;
Var stilla...
inför Gud...
Ta in
vem Han är.
Sätt dig i rätt position
utifrån vad Ordet säger om Herren
och vad Ordet säger om dig...
Ibland behöver man
lugna ner sig själv.
Låta alla omständigheter,
alla händelser,
alla ord som sagts
läggas åt sidan.
Alla känslor
som jagats upp,
alla tankar
som oroar,
allt mörker runt omkring
som hotar;
bara få översköljas
av Guds ljus...
Fokusera
på vem Herren är
och vem;
du i Herren är...!
 
Om ni vänder om
och är stilla,
skolen I bliva frälsta;
genom stillhet och förtröstan
varden I starka.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela