cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

IDAG texten

Publicerad 2017-11-25 17:19:29 i Allmänt,

Ibland lever tekniken sitt eget liv
eller åtminstone;
så råkar man ibland klicka på något
innan man egentligen tänkte det...
 
Därför kom bilderna
lite innan texten;
så är det ju ibland i livet....
Allt kommer
inte alltid samtidigt...
Vi får vänta på
att innehållet
ska fylla den yttre formen.
och bli den skulptur
vi tänkt;
som när betongen
sakta fyller tomrummet
i det urhuggna
och mejslade träets form...
Eller att ramen vi har köpt
ska få ett fotografi
av det liv
vi vill leva...
 
Att ytan vi har mätt upp
för att bygga ett hus,
ska få sina väggar och tak...
Att rummet vi har möblerat
ska få den familj eller de vänner
vi har drömt om...
 
Livet är
som en trappa.
Vi måste ta ett steg i taget
dit vi vill
utan att vi alltid
kan se helheten;
utan att se
den översta våningen.
Målet,
som vi är på väg till...
 
Men kärleken vi känner
och den längtan
som Gud har lagt ner
i vårt inre
leder oss dag efter dag,
minut efter minut;
Om vi tar ett steg i taget
i den riktningen
och det hållet
vi brinner för...
 
Den Helige Andes eld
passionen i vårt liv;
vägleder oss
och visar rätt riktning
i dag
och i detta nu...
Drömmen och längtan
för oss dit...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela