cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

HANS NAMN

Publicerad 2018-02-27 23:51:46 i Allmänt,

Och må de som
känna ditt namn
förtrösta på dig;
ty du övergiver icke dem
som söka dig, Herre.
 
Att känna Herrens namn...
Gör jag verkligen det..?
Gör du det...?
Jag stannar upp
en stund och tänker
på betydelsen i namnet
och vad det står för.
 
Namnet
som är
över alla andra namn...
Namnet
som Konungarnas Konung
och Herrarnas Herre bär.
Namnet
som öppnar upp
slutna hjärtan
och slutna rum.
Namnet
som bär befrielse
från mörker och synd,
från allt som tvingar
och trycker ner.
 
Namnet
som gör
det omöjliga
möjligt.
 
Namnet
som rymmer
kraften
hos skaparen
av hela universum.
Namnet
som har besegrat
dödsriket
och gjort dödens makt
om intet!
 
Namnet
som finns och står kvar
även om
alla andra namn
bleknar eller försvinner...
 
Jag kan tryggt vila
i Hans namn,
och jag söker Honom
för att mer och mer
få lära känna Hans namn...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela