cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

TRÖST

Publicerad 2015-08-09 20:24:47 i Allmänt,

Ibland
händer det saker
i våra liv,
som vi inte förstår
eller kan se någon mening i...
 
Det kan vara förlust av någon
som stod oss så nära;
en människa
som betydde så mycket för oss
eller ett älskat djur...
En tid,
då smärtan
finns så djupt i vår själ...
Det kan ske
genom död,
eller då vi skiljs åt
på något sätt...
 
Andra gånger
går vi igenom fysisk smärta,
skador eller sjukdomar.
Då blir nätterna långa
och kroppen väldigt trött...
Vilan känns långt borta,
både till kropp
och själ.
 
Vi går igenom
händelser i livet,
då världen
och kanske ens vänner
verkar vara
väldigt oförstående
och avståndet
kan upplevas
som ett stort gap,
fullt av tomhet...
 
Ett ord
som jag gärna
lever i
och genom är:
...Barmhärtighetens Fader
och all trösts Gud...
 
Jag vet inte vad
"all trösts Gud"
innebär i sin fullhet,
men jag tror att det står för,
att Han aldrig sviker,
att Han alltid finns där
i varje situation,
i varje förlust,
i varje sorg och saknad....
 
När smärtan
äter upp oss inifrån...
eller från yttre skador;
utifrån och in...
När ensamheten
känns så intensiv,
att den nästan
kväver oss...
 
Då finns Han,
Vår Herre där,
Barmhärtighetens Fader...!
Han ger oss tröst,
genom sin konkreta närvaro,
genom människor som kommer i vår väg;
genom deras omsorg och värme...
Genom små händelser,
som kanske bara vi själva kan tolka;
ett kärleksspråk
mellan mig, eller dig
och Herren...
 
En hälsning
direkt från Herren själv:
Jag har inte glömt dig!
Jag har en framtid
för dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela