cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

VÄNTAN

Publicerad 2016-12-01 22:27:41 i Allmänt,

Alla har vi väntat på något;
att någon ska komma
eller något ska hända...
Att ett tillstånd
av stillastående
ska ändras
till rörelse framåt...
Att en känsla
av tomhet
ska bytas ut
till mening och innehåll.
Att oturen
ska ge vika
och livet ska vända.
Att det omöjliga ska ske
och ett under ska hända...
 
Det kan kännas
som om tiden står stilla,
och att mörkret
blir mer och mer intensivt
Då vi förut åtminstone
anade skuggspel
och otydliga figurer
verkar världen
bli mörkare och mörkare.
Hårdare.
Svart...
Främlingsskapande
och mer fientlig.
 
Men ju mörkare natten blir
desto närmare
står vi ljuset.
När allt är svart
lyser ljuset som starkast
och morgonen
är nära!
Herren
är vår rättfärdighet...
Av nåd
genom tro...
 
Det står:
att de rättfärdigas väntan
får en glad fullbordan...
 
Morgonstjärnan Vår Herre
är i antågande...
Vår väntan
och vår längtan
får ett Ja
och löftet
går i uppfyllelse!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela