cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

SVÅRT ATT SOVA?

Publicerad 2016-06-15 00:41:42 i Allmänt,

Ibland finns det nätter
då det är svårt att somna.
Tankarna kommer och går...
Kanske är man orolig
för något speciellt
som ska hända,
eller som har hänt,
eller så kan man
bara inte slappna av.
Livet är för mycket
av allt som är tungt och mörkt...
Det kan hjälpa att tänka på
och försöka ta till sig,
att Herren vill att vi ska kunna vila...
Att vi ska finna den ro,
som vi så väl behöver
för att orka.
Han låter mig vila
på gröna ängar;
Han för mig till vatten
där jag finner ro.
 
Gröna ängar är en plats
där lugnet råder,
där jag vet att jag kan lämna allt,
som jag inte har kontroll över...
Lägga ifrån mig mina misslyckanden
och frustrationen över de besvikelser
jag har mött...
Välja att vila
från mina verk.
Vila i Herren...
 
Den Helige Ande är vattnet
som flödar fram
och ger mig styrka
och nytt liv...
Han kan göra under
i vilken situation som helst,
oberoende av alla omständigheter...
Hur omöjliga de än synes vara..!
 
Du är i Hans vård!
Du är innesluten
i Hans famn!
Du är inte ensam...
Herrens kärlek
omsluter dig
och Han håller dig
i sin hand!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela