cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

HJÄLPAREN

Publicerad 2016-09-18 00:43:17 i Allmänt,

Jag vill lova Herren,
ty Han giver mig råd;
ännu om natten
manar mitt innersta.
 
Ibland kan man oroa sig
över saker
och fundera över
hur man ska göra;
hur allt ska lösa sig...
Över vilken väg man ska välja,
eller vilket alternativ
som är det bästa.
Vad man ska säga
till en viss person,
vilka ord man ska välja,
eller hur mycket man ska berätta...
Vilka ord som når fram
och vilka som inte gör det...
 
Det är lätt att känna sig liten,
att sakna den vishet
man behöver
och kanske inse
att erfarenheten som finns
inte räcker...
Då är det skönt att veta
att Hjälparen är nära!
Han kan ge mig
vishet
och allt det
jag behöver,
- Om jag vänder mig
till Honom!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela