cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

FRIDSFURSTEN

Publicerad 2018-12-28 10:21:06 i Allmänt,

Världen kan kännas hotfull
med alla rapporter
om våld och ondska
som vi ständigt hör
eller läser om.
Ljuset och kärleken
kan kännas långt borta.
Nattens mörker
är inte tryggt
farorna lurar överallt.
Mitt i allt detta
kom änglarna
med budskapet.
Änglarna sjöng
om Frid på jorden
i Julenatten…
Ett löfte om
den kommande Fridsfursten
som nu blivit född!
Han som alltid är
vid vår sida,
som gör mörkret
till ljus,
som gör en väg
när allt ser omöjligt ut...
Han som öppnar dörrar
då allt känns stängt.
Han som skapar
en framtid
då vi själva gett upp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela