cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

ATT VARA SEDD

Publicerad 2013-04-17 17:58:57 i Den lilla hunden,

Jag har en liten hund som är ett mycket trevligt sällskap och en riktig vän. En liten vit krabat,en Bichon Frisé . Det är en liten pojke och han är bara ett år gammal.
Han busar och leker,är full av energi. Vänlig till sättet och han vill gärna vara nära. Han har många ljud för sig och kan prata då vi möter någon,eller då jag börjar samtala med någon. Han vill väl också vara med i samtalet...
Om jag håller på med något annat skriver,läser etc eller då han bara vill ha min uppmärksamhet så gör han allt för att jag ska se honom.Han kan ta med sina tassar på båda sidorna om huvudet och glittra med ögonen,eller bara ta med en tass.Börja rulla runt på rygg och visa magen...Vifta och sparka med benen.Han kan börja låta på alla möjliga sätt...
Han vet precis hur han ska göra för att få mig avbryta det jag håller på med. Hur han ska göra sig så söt som möjligt eller få mig att skratta.Han kopplar på all sin charm och försöker med det ena efter det andra,gång på gång...
Och till slut lyckas han alltid...!
 
De flesta vet nog hur det känns då någon vänder en ryggen,då man försöker få kontakt och vill säga eller berätta något.Hur någon beter sig,som om man inte finns...Personen kanske t.o.m går sin väg... Han eller hon är inte intresserad av att lyssna på en,eller visa en sin uppmärksamhet. Det kan t.o.m vara ett uttryck av makt, en sk härskarteknik. Personen visar med hela sitt sätt,rent fysiskt,att du är inte viktig. Du är inte någon...
 
Jag har tänkt mycket på Välsignelsen på sistone:
 
Herren välsigne dig och bevare dig.
Herrren låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig.
Herren vände sitt ansikte till dig och give dig frid.   
 
Gud vänder sig inte ifrån mig,eller dig. Han vänder sig till oss.
Han,den störste,heligaste av alla vänder sig till mig och dig,och ser på oss,med all sin kärlek och värme.
Han ser på mig och dig som viktiga personer och han ser allt vad jag eller du känner och tänker. Han vet vad som händer runt omkring oss, och han är intresserad...
Han låter sitt ansikte lysa över oss. Han är nåd....
Jag behöver inte göra mig till,försöka och kämpa för att han ska se mig. 
Jag och du,är i Guds intresse... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela