cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

NÅDEN

Publicerad 2014-04-22 19:45:36 i Allmänt,

Påskens budskap
handlar framför allt om nåd.
Att inte få det straff
man förtjänar... 
Någon har tagit mitt straff
istället för mig...
Tagit mitt straff
på sig...
Jag är benådad!
Jag är satt fri!
Påskens dagar är över
för denna gång,
men påskens budskap
är alltid aktuellt!
Nåden gäller,
och är högst verklig!
Nåden är
kristendomens kärna!
 
Gud sträcker ut sin hand
för att vi ska få komma
inför honom
och till honom.
Vägen till Gud
öppnades upp!
Jag får komma fram
till Herrens tron
trots min litenhet,
min svaghet och min ofullkomlighet.
Korset är grunden för min tro.
Herren tog min smärta, min svaghet,
och mina brister.
Herren sonade allt det som har gått fel...
Ju längre jag lever
desto mer inser jag,
att jag inte räcker till.
Hur ofta jag missar,
det jag skulle
eller borde göra...
 
Nåden gör mig förlåten,
om jag vill ta emot förlåtelsen.
Nåd är att vara förlåten!
Herren tog min synd och skam.
Min skuld är sonad
och borttagen!
Korset är vägen,
när jag själv inte räcker till!
 
Jag kan bli hel,
genom vad Herren har gjort
för mig på korset!
Hans uppståndelseliv,
gör mig levande
Hans uppståndelsekraft,
gör mig stark
Han tog mitt mörker,
för att ge mig ljus.
Min sorg och min smärta,
för att ge mig glädje och hopp
Min ensamhet,
för att ge mig gemenskap
med honom
och alla mina bröder och systrar
i honom.
Han tog min otro,
för att ge mig tro.
Min rädsla,
för att ge mig trygghet och frid!
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-30 14:00:12

Fin! Nåden är centrum.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela