cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

RÄTTFÄRDIGHET

Publicerad 2014-04-04 16:32:57 i Allmänt,

Det senaste inlägget jag skrev
avslutades med
att vi alltid kan rikta och ha
våra förväntningar
på Herren! :
De rättfärdigas väntan
får en glad fullbordan..!
 
Men kanske är du som jag
och har svårt
att identifiera
dig själv som rättfärdig ?!?
Man känner sig själv
alltför väl...
Alla gånger
jag låter bli att göra
det jag borde.
Det jag faktiskt vet
är rätt...
Alla stunder
då jag bara
är koncentrerad
på mig själv.
När jag hellre
sätter jaget
i främsta rummet,
än tänker på någon annan...
De gånger jag väljer
att göra
helt fel...
När jag vill hämnas
på den som trampat
på mig
och ge igen,
eller ta det som inte är mitt....
När jag inte litar på
att Herren
har omsorg om mig...
 
Men kristendomens kärna
är att Herren
är min rättfärdighet!
Mitt liv är fördolt i Gud...
I mig själv räcker jag inte till...
Herren tog mitt straff
på korset
istället för mig
och gjorde mig fri!
Herren själv är min rättfärdighet!
Min skatt 
är inte av denna världen...
Inte pengar, rikedom, ägodelar
status eller karriär...
Det vi
ska glädjas över
är inte
vår eventuella
jordiska förmögenhet,
Utan om vårt namn
är skrivet i himlen,
i livets bok !

Kommentarer

Postat av: Bjarne Andersson

Publicerad 2014-04-04 20:49:28

Fint skrivet. Gud räknar oss som rättfärdiga och Jesus har betalt priset.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela