cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

TACK!

Publicerad 2014-03-01 10:00:00 i Allmänt,

För många år sedan
läste jag några böcker
om att ständigt
och i allt tacka Gud.
Det var berättelser om personer
som började praktisera det
och vad som då hände i deras liv...
Jag har tänkt en hel del
på det på sistone...
 
Ibland känner man sig väldigt tacksam,
och det är lätt att tacka Gud!
För det man har...
De människor
som rör sig runt omkring en,
familj och vänner...
Den gemenskap och kärlek,
som man känner
och delar med dem.
De djur som finns i ens närhet,
som ger en värme, närhet
eller bara sällskap...
Allt det vackra i Guds natur
och alla årstidsväxlingar.
 
För det man är...
Det Herren har gjort för mig...
Det jag därigenom
har lyckats,
att göra här i livet...
Andra stunder,
är det inte lika lätt att säga tack...
Man funderar varför saker händer,
varför det blir som det blir,
och tycker livet känns motigt...
Tacka Gud i livets alla förhållanden.
Ty att vi så gör är Guds vilja.
 
Det står att vi ska tacka Gud
i livets alla förhållanden...
Men jag tror inte att allt som sker,
kommer från honom.
Idel goda och fullkomliga skänker
komma ned från himlaljusens Fader....
Om vi förstår att ge våra barn goda gåvor
hur mycket mer ska då inte vår Fader,
som är i himlen ge vad gott är....
 
Medan tjuven kommer allenast
för att stjäla, slakta och förgöra...
 
Jag tror att det händer en hel del
då vi tackar Gud.
Vi sätter Gud i rätt perspektiv
inför det vi möter...
Gud är större...
 
När jag erkänner att Han är större
kan Han vända
det svåra och tunga.
Alla våra motgångar
till något som tjänar Hans syften
för mitt liv.
 
Det kan då bli något jag lär mig av,
något som jag blir stark av,
något som för mig framåt...
Istället för att trycka ner mig
och göra mig till en förlorare...
Vågar jag tacka Gud
i allt som än möter mig,
ger jag Herrarnas Herre
och Konungarnas Konung
tillträde och plats
att verka i mitt liv.
Han kan göra det omöjliga möjligt
och vända ett misslyckande
till något positivt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela