cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

MÖRKER

Publicerad 2014-11-06 18:37:03 i Allmänt,

Nu är det mörkt när man går ut.
Ibland känner man sig
helt omsluten av allt mörker
när man går ut med den lilla hunden
på kvällarna
eller iväg till hästen på mornarna.
Det gör en trött
och man kan känna sig ensam
då man inte ens ser något
runt omkring sig...
Det är svårt att se framåt
eller något längre
än allt det svarta tunga
som tar över,
överallt...
Nuet tar upp ens själ
och ljuset känns långt borta.
Men kom ihåg
att det är mitt i mörkret,
som ljuset syns som klarast!
Ljuset lyser i mörkret,
och mörkret har ingen makt...
 
Herren finns mitt i allt det
som kan kännas och upplevas
som övermäktigt.
Mitt i det svarta, tunga...
Hans närvaro ger oss ljus.
Ett ljus som värmer,
visar oss vägen
och gemenskapen
med Honom själv
och hans barn!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela