cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

RÄDD FÖR GUD...

Publicerad 2015-05-03 19:18:48 i Allmänt,

Jag hade kontakt med en vän härom dagen,
som uttryckte den Gudsbild som personen har
och sin rädsla för Gud.
Det är nog väldigt vanligt,
att man är rädd för Gud
och ser Gud som hård, kall
och som en domare...
Jag fick frågan:
Vad ser du,
om jag säger Gud?
Jag svarade:
Jesus!
Han sa:
Den som har sett mig,
han har sett Fadern.
Jag och Fadern är ett.
Sen fortsatte jag:
Den Jesus som sa till folket
om kvinnan som hade begått äktenskapsbrott:
Den som är utan fel,
kastar första stenen.
Han är full av nåd och barmhärtighet!
Det står:
Den som dömer mig fri,
är nära!
Han tog det straff,
som jag skulle få
på sig,
på korset...
Det var mina smärtor han bar,
min synd och min skuld...
För att jag skulle bli fri
och få kallas Hans barn!
Han är den ständigt närvarande...
Den, i vars kraft jag lever, rör mig och är till...
Han är:
Den som aldrig sviker,
eller överger mig!
Den som tror på mig!
Den som alltid finns
vid min sida...

Kommentarer

Postat av: Maggi Nordström

Publicerad 2016-11-24 20:42:48

Så rent underbart skrivet, du min nya Fb-vän. Just vad jag behövde för att hämta kraft för det jag måste göra idag och har längtat efter ett tag minst sagt. Lämna min egen dom över den ondska jag bär inom mig. Den kommer till uttryck i falskhet och sorgsna upprepningar av ett sätt som bara är ego. Ja suck som man är. Innerlig suck. Men Gud älskar oss ändå. Sannerligen! Nåd och frid och den största barmhärtighet får vi i gåva just som du skriver. Gud välsigne dig, käraste du! Och allt allt gott! Herren före dig vidare mot alltings uppfyllelse och ett gott, sant och skönt liv. I fullaste mått!

Svar: Tack! Vi får vila i Guds nåd!
Cikoria

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-11-26 00:14:21

Amen, amen, amen!!
Än en gång börja om, Herrrn leder oss vidare. Målet är detsamma även om vi lidit nederlag - i det som Gud inte ville: att vi dömer ut oss själva som odugliga och oförmögna att vända om. Klart vi kan! Välsignelsens Ansikte visar oss vägen! Kram och allt gott! Jag fortsätter med glädje läsa det du skrivit - kommer det en liten automatisk påminnelse när du publicerar något nytt upplyftande genomlyst här. Eller får man kolla själv? Gissar det sista. Så är det i livet, både be och arbeta!!! ✝😍🙏🏽

Svar: Tack för dina tankar! Du får titta in då och då! Lite olika hur ofta det skrivs... Ibland tar livet så mycket tid...Mvh
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela