cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

NAMNET

Publicerad 2017-03-22 22:38:29 i Allmänt,

Ibland kan känslan av Gud
vara långt borta.
Allt som händer
runt omkring
tar över.
Det kan kännas
som om Gud
har flyttat på sig
och vi står
ensamma kvar...
Men Gud
flyttar sig aldrig
ifrån oss...
Han finns alltid
i vår närhet.
Hans namn
är alltid nära.
 
Försök att vila
i auktoriteten
och styrkan
i Hans namn!
Vi tacka dig, o Gud,
vi tacka dig.
Ditt namn
är oss nära;
man förtäljer dina under.
 
Stån upp  och loven
Herren, eder Gud,
från evighet till evighet.
Ja lovat vare ditt härliga namn,
som är upphöjt
över allt lov och pris.
 
Därför har ock Gud
upphöjt honom övr allting
och givit honom
det namn,
som är över
alla namn.

Kommentarer

Postat av: Anita

Publicerad 2017-03-23 09:05:25

Fin bild :D

Svar: Tack!
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela