cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

DEN TROFASTE

Publicerad 2017-09-26 01:20:23 i Allmänt,

Vi är så vana
vid att lyssna
på mängder av ord.
I valtider
duggar löftena tätt.
Ordens mängd
ska överbevisa
motståndarens åsikter.
Frågan glöms bort
när mening efter mening
talar om något annat....
Vi lyssnar ofta
med ett halvt öra...
Då ändå ingen menar
vad den säger
eller håller allt
vad den lovar...
 
Men mitt i allt
säger Herren:
Ända till eder ålderdom
är jag densamme,
och intill dess I varden grå,
skall jag bära eder;
så har jag hittlls gjort,
och jag skall
också framgent
hålla eder uppe.
Jag skall bära eder
och rädda eder.
 Vår Fader
hos vilken
ingen förändring
äger rum
och ingen växling
av ljus och mörker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela