cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

MITT I ALLT

Publicerad 2018-04-27 14:26:22 i Allmänt,

Våren exploderar med gröna blad,
tussilago, blåsippor och vitsippor.
Fåglarna söker maka eller make
och bygger bo.
Bladen vecklar ut sig.
Det gröna kläder snart alla ytor...
Jag tar hand om ett nytt litet liv,
som äter, sover, går på toa,
leker och busar.
Hon växer och utvecklas,
skuttar och springer fort...
Datorn kraschar...
och orsakar mycket spring
till bibliotek och vänner.
Allt ska numera göras via den,
vilket blir komplicerat
med en 10veckors varelse i sin vård...
Livet snurrar på
och trots datorns eventuella död
fortsätter livet
och undret runt omkring...
Oavsett teknik eller inte...
 
Dag för dag
bär han mig...
Kaos är granne med Gud;
har någon sagt.
Gud behöver inte en ordnad tillvaro
präglad av lugn och ro 
där vi har kontroll över allt,
för att verka.
Herren finns nära,
mitt i allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela