cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

SOLEN

Publicerad 2018-01-27 19:14:21 i Allmänt,

Idag har solen visat sig.
Allt blir ljusare
och syns klarare.
Vi öppnar våra ögon
och ser....
Det grå
och dystra försvinner
och vi ser detaljer
vi tidigare bara anat...
Fler och fler
går ut i ljuset
och värmen.
Ljuset lockar fram
det bästa...
Leenden, skratt
som blir djupa samtal.
 
En dag
ska solen aldrig gå ner.
Dagen
ska aldrig
vara mulen eller grå...
Värmen och ljuset
ska ständigt
vara närvarande.
Herren själv
ska vara vårt ljus!
Solen skall
icke mer
vara ditt ljus om dagen,
och månen
skall icke mer lysa dig
med sitt sken,
utan Herren
skall vara ditt eviga ljus,
och din Gud
skall vara din härlighet.
Din sol
skall då icke mer gå ned
och din måne
icke mer taga av;
ty Herren
skall vara ditt eviga ljus,
och dina sorgedagar
skola hava en ände.

Kommentarer

Postat av: Isabella

Publicerad 2018-02-13 08:04:05

Vad fint du skriver. Hamnade på din blogg av misstag när jag sökte på blomman cicoria. Känns som om det är så få som skriver på svenska om det Gud skapade. Alla jag känner är ateister och tror att allt skapats av en slump. Skönt att det finns fler som tänker som jag:). Jag ser alltid Gud i naturen och i djuren, det är alldelesför perfekt och fullkomligt för att sakna en skapare.

Svar: Tack! Ja ju mer jag ser av naturen, djuren och universum ju mer ser jag av Guds egenskaper... Hans storhet, kärlek och humor! Mvh
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela