cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

GUDS OMSORG

Publicerad 2018-07-30 00:25:48 i Allmänt,

Nedanför det hus jag bor i,
finns ett litet skogsområde
en park och några backar,
Ett område jag gärna går i
tillsammans med mina hundar.
En plats av natur,
där jag finner lugn och ro.
Det är fint att studera fåglarna,
se hur det växer
och hur naturen ändras
efter årstid.
Mitt i allt fann jag 
en ensam lilja som växte
bland träden och buskarna.
Den var så vacker,
fulländad i sina vita färg
på blommorna.
Rena mjuka linjer
och perfekt skapad
av sin formgivare...
En lektion i sig själv;
av Guds omsorg!
 
 
 
 
 
 
 
Vilken av eder kan,
med allt sitt bekymmer,
lägga en enda aln
till sin livslängd?
Och varför bekymren
I eder för kläder?
Beskåden liljorna
på marken,
huru de växa:
de arbeta icke,
ej heller spinna de;
och likväl säger jag eder
att icke ens Salomo
i all sin härlighet
var så klädd
som en av dem...  
Så gören eder  nu
inte bekymmer...
 ... eder himmelske Fader vet
att Ni behöven allt detta.
Nej, söken först
efter Hans rike
och Hans rättfärdighet,
så skall också
allt detta andra
tillfalla eder... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela