cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

DET OKÄNDA

Publicerad 2018-05-31 22:46:07 i Allmänt,

I kväll tog jag en promenad
med valpen 
för att titta på ungtjurarna
som är utsläppta i hagen
på andra sidan åkern.
En tjur kom fram till grinden
för att dricka vatten.
Signe, som valpen heter
blev jätterädd
för det stora djuret
som slurpade ljudligt
då han drack...
Lite längre bort
stod de andra tjurarna.
De åt gräs
och tittade på oss.
Signe var skräckslagen
och ville upp i min famn
långt bort från det farliga
och de okända varelserna...
Sen ville hon bli buren
hela vägen tillbaka
tills vi kom till platsen
där hon kände igen sig.
Så kan det ibland vara
för oss. 
Vi träffar på något
som vi aldrig varit med om
eller inte alls känner igen.
Kanske någon
som inte är
som vi är vana vid...
Det skrämmer oss
och vi vill helst springa vår väg.
Men kanske
är personen
eller det vi möter;
inte är så farlig
eller så farligt
som vi tror
bara vi 
ger oss tid
att lära känna människan
eller situationen...
 
Tiden 
kan ändra vår uppfattning
om det vi möter
i livet...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2018-06-01 12:30:29

vilken liten goding!

Svar: Ja det är hon!
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela