cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

MIN VÄN

Publicerad 2020-05-16 15:29:32 i Allmänt,

Det är nog många i denna Coronatid
som liksom jag
kan känna sig extra ensamma,
då man inte träffar många människor alls
under dagarna.
Kanske arbetar du som jag 
vanligtvis ensam,
lever ensam
och träffar bara de som du aktivt 
och på eget initiativ
tar kontakt med.
Det finns inte så mycket att dra ner på
när det gäller sociala kontakter,
utan att resultatet blir
att vara ensam
nästan jämt... 
När då Jesus säger till oss:
Ni är mina vänner,
om ni gör vad jag befaller er...
Jag kallar er inte tjänare...
Jag kallar er vänner...
Och så fortsätter han med att förklara:
Att tjänaren vet inte vad hans herre gör...
medan Han har låter oss veta
allt vad Han hört av sin fader...
Då förstår jag att jag tillhör Hans krets
att jag är en av Hans vänner...
Han delar med mig,
det som finns i Hans hjärta.
Han pratar med mig.
Han förklarar för mig,
det jag inte förstår
i den takt jag klarar av,
direkt;
och indirekt
genom de som tillhör Honom. 
Han är intresserad av
att höra vad jag tänker,
veta vad jag känner...
Veta vad jag går igenom...
Vad jag förstår
och inte förstår...
Han vill umgås med mig,
då andra inte kan eller vill...
Han vill dela mitt liv
mina upplevelser 
och mina dagar.
Han är nära i allt som händer,
i allt jag känner
och upplever.
Han är min bästa vän,
som aldrig lämnar mig,
hur dagarna än ser ut...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela