cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

SOMMARBLOMSTER

Publicerad 2013-07-02 16:21:00 i Allmänt, Den stora hästen, Design,

Sommartider,
sommarbetestider.
Sommarhagsgöra...!
Häst på sommarbete...
 
Jag har ägnat en hel del tid de senaste dagarna,
åt den stora hästens sommarhage...
Jag har hamrat till spikar i isolatorer,
de som håller fast elbandet på stolparna i hagen,
så att de inte snurrar runt...
Jag har gjort så att det blir en extra gång mellan hagarna,
genom att sätta dit plaststolpar med elband,
för att hästarna inte ska hälsa på varandra för närgånget
och få med bandet, om de tex sparkar med frambenen.
Fixat elband och handtag till grinden,
och elband vid stigens utgång genom hagen och hörnen,
för att dämpa farten,
om hon rusar i full fart mot mig, då jag kommer för att hämta henne
eller bara får ett energiryck av sig själv,
eller då hon ser de andra hästarna...
Flyttat badkar genom hela hagen och dragit dit vatten i dunkar på kärra
och kollat så att ploppen i badkaret håller tätt...
Det är varmt att gå i solen...
Det är grönska överallt...
Gräset är väldigt högt...
och det är gott om blommor...
Sommar är framför allt blommor och grönska!
 
Gud själv, är den store designern.
Allt han har skapat
färger, former
och kombinationen av de båda,
är fulländad och med variationsrikedom,
Blommorna lyser av olika nyanser i samma färg.
Sammansättningen av de olika färgerna från färgskalan
fascinerar 
och många gånger förvånar,
men resultatet är alltid perfekt....
Designen blir aldrig ute,
är aldrig gammal.
Det känns nytt och fräscht
varje år blommorna slår ut.
De är vackra,
mästerliga,
i detaljer och formspråk,
och variationen,
i färger och färgsammansättningar...
Vi gör oss bekymmer för allt möjligt hela tiden...
Vår ekonomi, vad vi ska äta eller ha på oss, hur vi ska bo etc.
trots att vi inte kan förlänga våra liv,
med ens en timme genom vår oro...
Han som har skapat blommorna, liljorna
och alla de andra sorterna
har omsorg om oss!
" Inte ens kung Salomo i all sin härlighet var klädd, som en av dem."
Vi är värda så mycket mer för honom...!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela