cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

STILLHET

Publicerad 2013-07-29 16:49:37 i Allmänt, Design, Konst,

Vissa dagar, eller tider
när kroppens status och tillstånd, tvingar mig att ta det lugnare
eller då det är så mycket kring mig rent själsligt,
att jag måste sakta ner tempot för att orka,
kan jag tvingas till,
att vara mer stilla än jag brukar...
Men stillheten kan bli en tillgång...!
"Det är gott att hoppas i stillhet,
på hjälp från Herren."
 
I stillheten och lugnet kan jag hämta ny kraft.
"Genom stillhet och förtröstan, varden I starka."
I stillhet är det lättare att lyssna,
att lyssna inåt,
på den inre rösten...
 
Inspirationen börjar flöda, tankar och idéer börjar komma.
Man kan bli kreativ, hitta lösningar på problem eller vägen framåt.
I stillheten kan jag erkänna att Herren, vår Gud
är större än allt som möter mig
och min källa till och i allt.
"Var stilla och vet att jag är Gud."
 
När jag tar tid att lyssna inåt hör jag den inre rösten
och kan få vägledning i vad som är rätt och fel,
och finna nya möjligheter...
och känna den skapande kraften.
Akryl
 
Jag tycker om att skapa,
vare sig det är med ord, färger, former, i design,
via pensel eller penna.
Men för att göra det måste jag hitta ett inre lugn,
kunna lyssna inåt,
vara i harmoni med mig själv och Gud.
Tysta ner och släppa all oro,
bekymmer, funderingar trötthet och stress.
Det som tar mitt engagemang
och gör mig okoncentrerad.
Bara lämna allt till Gud, 
bara vara stilla i mitt inre.
I stillheten hittar jag ofta flödet till att göra något,
eller tankar jag kan skriva ner...
"Från vårt innersta,
ska strömmar av levande vatten flyta fram"
 
Det är i den stillheten,
i den lugna harmonin jag kan höra...
Nya idéer, färger, former och design
till det jag vill göra eller förmedla växer fram...
Former och färger föds,
genom de bilder som kommer.
Idéer hittar ord.
Orden bildar meningar.
Bilder tar form
och börjar pusslas ihop.
Ett flöde med gudomlig inspiration.
Ett flöde där jag kan förvänta mig ledning och vishet
hur saker och ting ska lösas.
 
Se saker från andra perspektiv.
Se flera sidor,
av samma sak.
Där jag själv är begränsad,
kan jag få hjälp
att se så mycket högre, djupare och bredare...!
 
Det är viktigt att mitt i allt,
hitta lugnet, stillheten och ro.
Att inte bara rusa vidare utan lyssna inåt.
 
Den Helige Ande
har lovat att ge oss råd, vishet
och att vara vår inspiration,
Tillsammans
med min personlighet,
den jag är...
kan jag sen ge och hitta uttryck,
åt och till det
jag vill förmedla.
 

Kommentarer

Postat av: Brittmarie

Publicerad 2013-08-04 20:12:16

Hej!
Jag saknar din epostadress och skulle gärna höra av mig till dig om jag hade den.

Svar: Jag ska skicka den nya!
Cikoria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela