cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

STORM

Publicerad 2013-05-30 21:29:02 i Allmänt,

Vissa dagar eller perioder,
kan det kännas som man försöker stå upp
i stark, hård motvind,
som tidvis till och med kan gå upp i storm.
Vi försöker hålla oss till det vi tror på och kämpar för och fortsätter;
även om det många gånger känns, som om vi sitter ganska löst...
Det är förändringar i relationer, det är omorganisationer på jobbet.
Det är spartider och indragningar...
Den vi litade på håller inte ord. Det som sades var taget ur luften...
Den vi väntade på kom inte.Någon annan var viktigare...
Någon kanske talar illa om oss, vill missuppfatta allt vi säger och gör...
Vill göra illa och förstöra...
 
 
 
Jag tänker ofta på, när lärjungarna var ute med båten och det stormade.
Under resans gång,
under tiden båten åkte upp och ner, hit och dit
låg Jesus och sov i båten.
Hur rädda än lärjungarna var
och oavsett vad de kände och tänkte,
så var Herren där, högst levande mitt ibland dem.
Han var med
och han visste, att han hade kontrollen över stormen;
hur den än slet och drog i båten och lärjungarna...
Hur de än for omkring i det kalla, våta, mörka hotfulla havet,
och båten började fyllas med vatten.
 
Han sa några ord till stormen och det blev alldeles lugnt...
Fridsfursten är ett av Herrens namn...
 

Kommentarer

Postat av: Etus

Publicerad 2013-05-31 14:55:42

Tack för din blogg,jag tycker om din dikt.
Du skriver så bra att jag känner att du kan läsa hur vi känner och mår.
Önskar dig en välsignad helg.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela