cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

SMILE !

Publicerad 2013-11-17 18:04:06 i Allmänt,

Det varmaste man kan mötas av
från en annan människa
är ett leende!
Ett äkta varmt leende
direkt från en persons hjärta
till en annan människa
kan göra underverk!
Ett leende
kan förändra ens dag,
få hopplösheten att ge vika
och ge kraft
att ta itu med allt det
som behöver göras...
 
Det finns en organisation
som jag verkligen beundrar...
Den heter Operation Smile.
Det är en organisation
som sänder ut läkare, sjuksköterskor
och vårdpersonal
över hela världen.
De opererar läpp och gomspalt.
De som opereras är oftast barn.
Barnen är ofta gömda
eller hålls undan från vanligt liv,
både av omsorg om barnen
för att de inte ska bli mobbade,
eller för att man skäms över barnen
och kanske känner skuld.
 
Operation Smile
gör verkligen skillnad!
När barnen är opererade kan de börja gå till skolan.
De kan börja leva ett vanligt liv.
De behöver inte gömma sitt ansikte längre
eller hålla sig undan från vanligt socialt liv.
Barnen får en framtid!
De vågar att se
en annan människa
i ansiktet och le!
Barnen tillhör Guds rike...
Herren sa:
Den som tar emot ett barn
i mitt namn
han tar emot mig...
Den som gör något
för dessa barn
gör något för honom...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela