cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

KVÄLLSORD

Publicerad 2014-12-04 21:54:00 i Allmänt,

Den vise
berömme sig icke av sin vishet.
Den starke
berömme sig icke av sin styrka.
Den rike
berömme sig icke av sin rikedom.
 
Nej, den som vill berömma sig,
han berömme sig därav
att han har förstånd till att känna mig:
att jag är Herren,
som gör nåd,
rätt och rättfärdighet på jorden.
Ty till sådana har jag behag,
säger Herren.
 
Ord att tänka på nuförtiden,
då man jämt ska kunna framhäva sig själv;
sin styrka och sina förmågor...!
Olja

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela