cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

ENSAMMA HJÄRTAN

Publicerad 2014-02-14 16:25:04 i Allmänt,

Idag är det Alla Hjärtans Dag!
En dag som det finns många åsikter om...
För en del är det bara en kommersiell dag,
som handeln skapat.
Ett sätt för affärerna att tjäna pengar
på att få sälja onödiga saker...
Men för andra
är det något man verkligen vill fira!
Kärleken
till den
som står mig närmast...
Eller till alla de
som jag har en nära relation till...
 
Men det är också en dag
då man åter igen ser vad man har,
eller inte har...
Oavsett
om det en gång fanns en relation,
men som ändå inte höll...
Den kanske gick sönder
pga något som inträffade,
eller att man växte ifrån varandra...
Eller om man aldrig har lyckats hittat någon,
som man kan börja bygga upp
en riktig längre relation till.
Man kanske aldrig nådde varandra på djupet...
Relationer finns ju på så många olika plan,
och av olika anledningar...
Inte alla relationer,
är något att bygga på i längden.
 
Jag pratade med en vän för ett tag sen,
om relationer och män..
Och hur svårt det kan vara...!
Hon sa; men det är ju mötena
med andra människor
som jag räknar!
Jag har tänkt en hel del på det....
Bara för att man har en relation,ett förhållande,
till en man eller kvinna beroende på vem man är,
så behöver man varken se den andre
eller vara sedd för den man är...
 
I varje möte
med en person, en medmänniska väljer jag
om jag är närvarande och ser
var i livet och vem hon är...
Att lyssna in och bejaka,
det som sägs och inte sägs...
Att försöka förstå vad det är hon vill berätta...
Att dela sorgen eller glädjen
över det som hänt...
I mötet försvinner ensamheten!
Vi delar ju alla livet!
 
För mig handlar Alla Hjärtans Dag
om kärlek!
Kärleken är det största och viktigaste!
Välj
i varje möte
med en annan människa,
att se
den person du möter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela