cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

PASTELLER

Publicerad 2014-07-24 20:53:10 i Allmänt,

Så har jag då äntligen bytt gardinerna i köket!
Det är ju så när man bor ensam
att om inte jag gör något,
så händer ingenting...
För den lille hunden
eller katten,
gör ingenting av allt det
som behöver göras...
Så då är det bra om t.ex gardinerna
inte är alltför säsongsbundna,
eller åtminstone går att tolkas åt olika håll...
Jag har haft vita hästar med lingonkransar runt halsen.
De kan antingen tolkas som julhästar,
Staffans fålar eller bara julprydda hästar,
men med en annan tolkning
kunde de även bli hästar på sommarbete,
bland lingon och blader....
Nu har i alla fall de nya gardinerna kommit upp.
Mönstet är ljuvt och somrigt.
Det är fjärilar bland diverse blomster och blader.
Färgerna är pasteller,
ljuva sommartoner i olika nyanser...
Jag har suttit och målat lite på sistone,
gör det gärna framör TVn.
Det har blivit en hel del i pasteller.
Jag har insett att det är lätt att fastna i samma färger,
kanske beroende av de färger man har köpt och utgår ifrån,
men även att det är lätt att blanda till dem.
Har man lärt sig och börja använda vissa blandningar,
är de lättast att ta till dem.
Att röra sig inom vissa bestämda ramar...
Om man vill ha någon förändring,
använda nya nyanser eller färger
måste man anstränga sig
för att få till det...
Man måste lära sig nya färgblandningar
och ha tålamod,
tills det blir
som man vill ha det.
Man kanske måste blanda i
och använda färger,
som man aldrig förut har använt...
Det kräver en hel del
både tankearbete och tid,
för att det ska bli ett bra resultat...
 
Jag har tänkt en del på,
att livet består av ytterligheterna
konstant; evigt bestående
och förändring.
Det evigt bestående
och det som kan ändras
på ett ögonblick...
Herren säger att:
Han är densamme igår, idag och i evighet.
Hos honom sker ingen förändring!
Herren kan vi alltid lita på!
Han är densamme ända till vår ålderdom...
Hans ord håller
och gäller alltid!
Å andra sidan säger Han:
Se jag gör allting nytt!  
Han kan ta det gamla,
det misslyckade
eller det som bara inte blev
som vi hade tänkt eller önskat
och göra allting nytt!
Herren som alltid är sig lik,
den eviga klippan,
kan skapa något nytt
i oss,
 i vårt hjärta
och runt omkring oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela