cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

BLOMMORNA

Publicerad 2015-07-08 20:37:56 i Allmänt,

Även om det regnar titt som tätt
blir det många promenader
med den lilla hunden.
När han känner alla dofterna
och stannar för att lukta,
betraktar jag allt det som växer.
Överallt blommar det...
I olika färger
och med olika former.
Det är så vackert!
 
Jag beundrar
de sköna linjerna,
nyanserna av samma färg,
blandningen 
och sammansättningen
av de olika kulörerna.
Gud kläder de
på det vackraste sätt
man kan tänka sig!
 
Inte ens Salomo i all sin härlighet
var klädd som en av liljorna...
 
En bild
och ett kom ihåg !
av Herrens omsorg
om oss...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela