cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

SÖNDAG

Publicerad 2016-07-17 10:26:32 i Allmänt,

Vare sig du går till Guds hus idag,
eller kanske vistas ute i naturen,
för att känna av ledighet och sommar...
Stanna upp och se dig omkring!
Se Skaparen i det skapade...
 
Hans närvaro
och Hans härlighet
anar jag,
då jag studerar en blomma
färgernas fullkomlighet
och detaljernas mångfaldhet...
Nyanser av färger
som lyfter fram varandra,
rikedom i linjer och form
som gör mig förundrad...
 
Att vara ute i naturen,
eller ta en lång promenad,
kan ge vila och ro
och stilla alla frågor och oro.
och den frustration
livet kan ge.
För Hans storhet,
och Hans styrka
går inte att förnekas...
Hans omsluter mig,
med sina händers verk...
Ty Hans osynliga väsen,
Hans eviga makt och gudomshärlighet
hava ända ifrån världens skapelse varit synliga,
i det att de kunna förstås genom Hans verk.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela