cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

INSIKT

Publicerad 2017-12-26 00:47:40 i Allmänt,

Jultiden kan vara
både full av glädje,
av ljus och förväntan,
av gemenskap med vänner
och de som står nära,
som en känsla av
att så tydligt se;
vad man har
och inte har...
Många känner
en stor ensamhet
när man ser
de andras familjer,
barn och föräldrar,
eller respektive.
 
Sorgen
kan finnas
av den
som inte längre 
finns kvar här,
eller den
som frivilligt
gick sin väg...
En övergivenhets känsla,
en saknad
att inte ha någon
som står en nära.
 
Ett barn kom till världen,
för att visa
att Gud är oss nära.
Gud, är med oss....
Ingen är övergiven,
som förlitar sig
på Gud!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela