cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

KOSLÄPP

Publicerad 2017-05-22 22:28:46 i Allmänt,

Det har varit en del bilder
i tidningarna på kor som släpps ut
efter att ha stått inne
hela vintern.
Folk samlas för att se
och dela glädjen
som kossorna känner.
Det är frihet...
De hoppar och springer,
rusar och skuttar!
Vårkänslorna flödar...
Ingen är bunden längre,
eller fast i sina bås...
Det finns
inga begränsningar.
Allt är möjligt...
Det finns mat
överallt,
gräset växer.
Det är bara
att ta för sig...!
 
Men för eder,
I som  frukten mitt namn,
skall rättfärdighetens sol gå upp,
med läkedom
under sina vingar.
Då skolen I slippa ut
och hoppa såsom kalvar
som hava vart instängda i stallet.
 
Det finns frihet
för den som känner sig
instängd och sluten...
För den som känner sig
sorgsen
eller nedtryckt...
För den som är
mentalt frusen,
och som känner sig låst
och begränsad...
Herren
kan värma
en frusen kind,
tina upp en sluten näve
och ge ett kallt
hjärta
nytt liv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela