cikoria.blogg.se

Mina tankar om allt som händer här i livet och det som är viktigt för mig, t.ex mina djur, natur, konst, kultur, design och så mycket mera...

VALTIDER

Publicerad 2018-09-03 00:30:06 i Allmänt,

Det är många tankar
kring valet
i dessa tider...
Vad som är sanning
och vad som är tomma löften...
Vad som verkligen menas
och vad som kommer glömmas;
efter valdagen...
Att det inte finns några pengar
när det gäller vissa grupper,
men hur mycket som helst 
när det rör
andra frågor...
Logiken 
är inte alltid enkel...
Förgät mig ej...
 
Gud ser alltid
vad hjärtat menar.
Hans svar
är ofta raka...
Den
som unnar andra gott,
han varder
välsignad,
ty han giver av sitt bröd
till den arme.
 
Den som tillsluter
sitt öra
för den armes rop,
han
skall själv ropa
utan att få svar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cikoria

En kvinna mitt i livet som tycker om att tänka, skriva och dela...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela